TERATAK DESA

My photo
tanpa keberanian mimpi tidak akan menjadi kenyataan..If u guy want to know about me,i'm an odinary guy simple,easy going,down to earth,very nice guy. Mostly poeple like to close to me when they know me at first.Hard to explain here,if u guy really want to know me and then hit me up drop me some message to my e mail. .here u are.My email is... (aril82_yusof@yahoo.com)do send me ur message and i do promise i'll reply to u guy once i get ur lovely message.See u at yahoo. love to make new friends, any one out there can send me text and i will reply to you as soon as i can. don't be shy to be friend with me coz i'm is open minded and easy going guy.

Wednesday, December 3, 2008

HARI TERAKHIR...


3 Dis - Akhirnya hari ini muncul jua. Inilah hari terakhir aku berada di sek.men.keb La Salle Klang. Setelah hampir setengah tahun aku bergelar pendidik di sekolah ini akhirnya aku terpaksa mengangkat kaki meninggalkan sek yg penuh dengan kenangan manis dan pahit. SPM 2008 melabuhkan tirainya. Kertas Perdagangan subjek yg menjadi major pengajaran aku di sini akhirnya tiba. Hari ini aku begitu excited utk ke sek untuk berjumpa dgn anak-anak murid aku yg pelbagai bangsa. Tujuannya untuk memberi kata2 perangsang kpd mereka. setibanya aku di sek seawal jam 7.30 pg aku dpt melihat sdr betapa pelajar2 aku sibuk mengulangkaji di saat akhir.

Biasalah pelajar aliran sastera di sek ini mmg 'top student' so tak heran la aku. Cikgu Aril!!! Cikguu Aril!! Rozana mana???? Cikgu ngan Rozana dah kawin ke???? itulah pelajar hero SMK La Salle aku di gosipkan dgn seorg guru di sini cik Rozana namanya..cantek gak..hehhe. tp aku x amik hati pun aku tahu itulah budaya pelajar di sek ini utk bergurau dgn aku..aku sebenarnya terharu mereka-mereka ini cukup rapat ngan aku,,ntahle..sampai ada yg sggup menunggu aku. pelajar cina, india dan melayu semuanya melemparkn senyuman kpd aku pada pagi ini..yg paling mengharukan apabila sekumpulan pelajar India dan Melayu dtg dan berjumpa kpd aku utk meminta restu terakhir sblum mrk memasuki bilik exam..'cgu kami yakin kami akan lulus' kata2 ini teringiang2 di kepala. aku kenal sgt pelajar2 ini time study satu benda x jln..tido memanjang..

tp aku nmpk kesungguhan di mata mrk utk lulus paper ini..

ya aku yakin..mrk boleh..

jam 12.25 kertas perdagangan ini berakhir apa lagi bersorak gempita la mereka ini..mana taknya SPM dah abis..Bg aku detik ini lah menandakan perjuangan dan kerja2 aku berakhir..dr pertengahn tahun sampai la SPM aku la guru mereka yg mengjar subjek Perdagangan. Akulah guru kelas mereka (ting 5V)-kelas terakhir di sek.

tatkala menghitung detik berakhirnya kisah aku di sek ini, tersentak aku di buatnya apabila Mr Loh (HEM) dtg menyapa aku ketika aku berada di pondok rehat berhadapan dgn bilik peperiksaan.

'Cikgu hazril, u've talent. One day u wil be a great teacher..i can see some students they changed a lot since u in this school..keep up the gud job..'bkn senang utk memanusiakan seseorg ttp saya boleh melihat usaha dan tangggungjawab itu kamu sudah laksanakan dengan baik..itulah kata2 Mr Loh..tambah beliau sek ini memerlukan seorg guru spt En Hazril. Dalam hati ini hanya Tuhan yg tahu betapa terharunya bila diri di angkat sebegitu rupa.


ye aku masih ingat akan kata2 kawan baik aku di sek ini Cikgu Anuwar, 'aril demo tau x pengetua ghoyak gapo masa mesyuarat Lembaga Disiplin tadi..sesetengah guru kena mengikut cara En Hazril mengawal kelas..pehh demo kena puji dgn Pn Lily (pengetua)..baguh demo..aku ingat itu sekadar gurauan seorg teman..ttp hari ini aku tahu akan kebenaran di sebalik kata2 itu.


Bg aku pujian ini bukan lah utk aku mengangkat diri ttp pujian ini sbg satu tanggungjawab yg perlu diteruskan demi memastikan kejayaan anak murid..sebelum kaki melangkah keluar dr sek ini sempat juga aku mengelilingi kwsn sek (amik feel hhehh)..


dtg beberapa pelaajr utg bergambar dgn aku dan berslaman ..'cgu thanks ya' cgu can we keep in touch '..Cgu kalau kawin ngan cgu rozana jgn lupa panggil kami' itulah gurauan terakhir mereka utk aku..smpt juga aku menandatangani baju2 sek mrk..almaklumlah hari terakhir sek..

well itulah alkisahnya aku pada hari ini

SMK La Salle..guru2, pelajar2 thanks for everything..kamu telah menghadiahi aku sebuah pengalaman yg cukup berharga..sebuah pengalaman yg akan sentiasa menjadi ingatan..

1 comment:

bb said...

perrhhhh!!!!
hebat juga mamat sorg nie yer??aku pun rasa ko memang ade bakat terpendam la!!cuma anugerah juara lagu je lagi ko xdpt!!all the best to u!!